QRP projects

Cikkek

A Kezdő Rádióamatőr tápegysége

2016.11.16

Ki ne szeretne készíteni egy praktikus  de egyszerű kis tápegységet kezdeti rádióamatőr kísérleteihez? Jó barkácsolást az alábbi egyszerű megoldáshoz! De egy  FONTOS tanács. A 230 V-os hálózati transzformátor bekötését csak hozzá értő segítséggel készítsétek el! ! !

Teljes bejegyzés | Menüpont: QRP projects | Hozzászólások: 0

Z-Match kísérlet

2012.04.09

Sok amatőr rádiós szereti kipróbálni a múltbéli technikákat, sőt van olyan , amikor a hadi technikában alkalmazott és jól bevált módszereket mi is hasznosíthatjuk nem is akár hogyan. Régi készülékek leírásaiban fel lelhetőek ezek az akkurátusan megtervezett eszközök. Régen nem volt ekkora rohanás és spórolás,  igen jó konstrüktőr és mérnök gárda állt az ipar és a hadsereg rendelkezésére. Tehát így került az asztalra a Z-Match kísérlet.

Teljes bejegyzés | Menüpont: QRP projects | Hozzászólások: 0

Egyszerű Gyakorló Vevő 80m-re

2012.01.27

Itt egy igen egyszerűen Nyák maratás nélkül is össze állítható kis vevő készüléket építhetsz, akár apró modulokból is összeállíthatod  a lentebb leírtak alapjánEz a szokványos kapcsolás jó kihívás is egyben kezdő QRP építőknek, de gyakorlottaknak is sok élményt nyújt amikor megszólal , megépíteni és megfigyelni vele a 80m-es amatőr sávot. Fogj hozzá bátran, ne gondolkodj rajta hanem csináld!

Teljes bejegyzés | Menüpont: QRP projects | Hozzászólások: 20

Mégegy antenna mérő műszer

2011.03.17

Mivel ez egy varázsszó, hogy antenna analizátor így engem is mindig foglalkoztatott. Amikor az MFJ-259 kapcsolási rajza a kezembe akadt akkoriban olvastam egy univerzálisnak említett oszcillátorról is, ami alapvetően megegyezett eme műszer oszcillátorával. Próba képpen meg is építettem ami szépen működött .

Teljes bejegyzés | Menüpont: QRP projects | Hozzászólások: 19

SWR mérők QRPP módban is

2011.02.13

Az antennánk rezonanciája az első fontos szempont , valamint a lesugárzása, és aztán az Imedancia helyesen való illesztettség Ezek összefüggését nem taglalom mert minden valamire való irodalom leközölte már oda-vissza, Mi meg értelmezzük , ahogy akarjuk... de tény, hogy érdemes szemelőtt tartanunk az SWR-t (álló hullám arány-t) Erre a feladatra alkalmas kis eszközöket mutatok itt be a teljesség igénye nélkül.

Teljes bejegyzés | Menüpont: QRP projects | Hozzászólások: 7

A 7MHz QSK 1,5W QRP tcvr

2010.12.02

Ez a  7MHz-s Direkt keverésű  tcvr ,mely W7EL Roy tollából származik. Ő publikálta legelőször az 1980-as QST Magazinban.  Még 2009-ben  OQRP Party-ra készült. Jellemzője, hogy Full QSK mert nem relé végzi az adás-vétel kapcsolást hanem a billentyű lenyomáésa alatt egy FET némítja a vevőt miközben jön az önhang, elengedéskor pedig szól a sáv így adás közben hallom a sávo t!!. 1,5Watt kimenő teljesítményt ad le.

Teljes bejegyzés | Menüpont: QRP projects | Fényképek: Egy 7MHz-s 1,5W QSK tcvr építése | Hozzászólások: 0

2Wattos QRP PA

2010.09.19

Szeptemberben HA3OC Freivel és HA3IS Jánossal fojtattunk 50miliWattos kísérleteket 3560KHz-körül. Ezen fel lelkesedve kezdtem kísérleztezni egy kis ellenütemben működő 2Watt körüli bemenő teljesítményű QRP végfokkal.

Teljes bejegyzés | Menüpont: QRP projects | Hozzászólások: 2

MFJ 249 analizátor bővítése

2010.07.28

Adódott, hogy többször szükség lett volna közvetlen impedancia meghatározásra vagy legalább is indikálásra. Ezt egyszerűen megoldottam amit lentebb le is írok és persze képekkel is bemutatok.

Teljes bejegyzés | Menüpont: QRP projects | Fényképek: Antenna analizátor Tuning | Hozzászólások: 0

Mégegy Tuner

2010.07.17

Ma az-az Július 17-én álltam neki egy Módosított egyszerű "T" tagnak megfelelő antenna illesztő építésének,mellyel több féle antennát akár random huzalt is ki lehet illeszteni 50 Ohmra. A Forgókondi és tekercsadatok nem kritikusak kinek milyen akad a fiók mélyén. Kezdetben Amidon porvasmagra (nem FT hanem T anyagra) majd egyszerű légmagos tekerccsel is megcsináltam és nagyon jól működött.  A kimeneti rövidzártól 900 Ohmig (most ennyi sík ellenállásom volt kéznél) mindent le tudtam illeszteni vele a szakadást nem. BŐVITÉS!  Beépítettem egy egyszerű antennaáram mérőt. lásd lentebb.!

Próbáld ki te is!Kép

Teljes bejegyzés | Menüpont: QRP projects | Fényképek: Tuner kísérlet | Hozzászólások: 2

Fischbox radio:Adó és vevő a szardíniás dobozban

2010.07.02

2007-ben építettem egy egyszerű 7MHz-s vevőt egy halkonzerves dobozba,mely meglepően jól működött még egy kb. 10m hosszú provizórikus drót darabbal is, hallottam vele JA, és VU2 állomásokat is. Majd ezen felbuzdulva egy adót is építettem hozzá.

Teljes bejegyzés | Menüpont: QRP projects | Hozzászólások: 2