Mégegy antenna mérő műszer

2011.03.17

Most pedig az MFJ-204-es antenna mérő híd leírását kaptam Béla barátomtól HA8BE-től és az egyszerűsége miatt gondoltam tervezek egy panelt hozzá Ennek a műszernek kis hátránya, hogy nem tartalmaz AGC-t így sávonként változik a kimeneti jelszint. de ettől nagyon szépen tudunk vele indikálni SWR-t és Impedanciát. Hátha te is kedvet kapsz, hogy kipróbáld. Itt lentebb a képeken a sáv Kapcsoló nincs rajta, valamint csak a szignál generátor rész van ezen a panelen ugyanis ez az áramkör alapvetően arra is kiválló, hogy rigeket kis QRP végfokot stb. teszteljünk. Tehát a 'Ki' jelzésű kimeneten hajtja meg a mérő hídat. A felmerülő kérdésed itt a lap alján mint hozzászólás megteheted. Később még ide írom a műszaki infókat... Valamint a Picasa web albumba is fel fogom tölteni a tiszta fotókat rajzokat!

mfj-204-rek.jpg

A fenti rajzon egyenes piros vonallal jelöltem ahol semmiképp sem kell össze forrasztani a kereszteződéseket!!

A kimeneten lévő tekergetős SWR és Impedancia mérő hídat én egy fix 50 OHm-osra építem! itt lent látod.

z-hid.jpg

 A beültetés oldal. ez már a javított!

ha8lkm-uj-alkatr.jpg

 A NYÁK FORR-oldal

analiz-nyak.jpg

Ez itt lent peddig az antenna aljzat köré épült impedancia és SWR mérő híd panelje. Ha nincs kerek 50 Ohmos ellenállásod akkor teljesen megfelel az 51 Ohm is csak egyformák legyenek! Lehet kapni 49,9 Ohmosat is 0,01%-os tűréssel.

Kép

Itt pedig a nyák lapok

analizator-lap.jpg

..........................

 Az alkatrész beépítés után szinte első rúgásra indult a kis oszcillátor, több kivitelű tekrcset és forgót valamint FET -et is kipróbálva szuperált. A Z híd kimenetére egy 50 Ohmos ellenállással sorba kötöttem egy kis tekercset és még sorba egy nagy forgókondit is. A szignál oszcillátor frekvenciájára ráálltam a soros rezgőkörrel és ekkor meredeken vissza esett a kis műszer mutatója.

Pécs

(HA3SR, 2011.09.06 20:48)

Szia Gábor!
Elnézést,hogy az első levelemben nem üdvözöltelek csak egy kis házi rumli közepében vagyok (festés) .Köszi az infot én is probáltam magnó kivezérlő műszert az enyém 250 mikroamperes csak túl kicsinek tartom,igaz ha gyors infó kell az antennáról az is megteszi indikálás szempontjából.
Megnéztem a hajó úton is használt antennádat szuper. Főleg annak akinek nincs sok helye.Az viszont igaz,hogy elég keskeny sávba lehet használni. Én az antenna hosszal variálok. Az én antennám vége nincs levágva, hanem vissza van hajtva. lengedem és a hossz változtatásával hangolom a célba vett frekire.A QRP nek igen is van létjogosúltsága.Nem különc aki QRP vel foglalkozik.
üdv. Sándor

HA8LKM

(Gábor, 2011.09.05 21:08)

Szervusz!
A kis deprez műszer nem kritikus, vagyis akár 50---500uA-es is lehet. Többet is kipróbáltam, a legjobb a sima magnó kivezérlés mérő. Üdv.Gábor

Gábor

(HA8LKM, 2011.03.20 10:15)

Kösz a bíztató szavakat! Örülök ha csak egy kicsit is segítettem, régen nekem is jól jött minden ötlet és instrukció.
Vy 73! Gábor

Szolnok

(HA7NX, 2011.03.19 22:22)

Szia Gabi !
Szép munka ! Csodálom a lekesedésed és energiád !
Csak így tovább Remélem sokunk előbbre jutására is
hatással lesz.
Üdv.: Misi