Mégegy antenna mérő műszer

2011.03.17

Most pedig az MFJ-204-es antenna mérő híd leírását kaptam Béla barátomtól HA8BE-től és az egyszerűsége miatt gondoltam tervezek egy panelt hozzá Ennek a műszernek kis hátránya, hogy nem tartalmaz AGC-t így sávonként változik a kimeneti jelszint. de ettől nagyon szépen tudunk vele indikálni SWR-t és Impedanciát. Hátha te is kedvet kapsz, hogy kipróbáld. Itt lentebb a képeken a sáv Kapcsoló nincs rajta, valamint csak a szignál generátor rész van ezen a panelen ugyanis ez az áramkör alapvetően arra is kiválló, hogy rigeket kis QRP végfokot stb. teszteljünk. Tehát a 'Ki' jelzésű kimeneten hajtja meg a mérő hídat. A felmerülő kérdésed itt a lap alján mint hozzászólás megteheted. Később még ide írom a műszaki infókat... Valamint a Picasa web albumba is fel fogom tölteni a tiszta fotókat rajzokat!

mfj-204-rek.jpg

A fenti rajzon egyenes piros vonallal jelöltem ahol semmiképp sem kell össze forrasztani a kereszteződéseket!!

A kimeneten lévő tekergetős SWR és Impedancia mérő hídat én egy fix 50 OHm-osra építem! itt lent látod.

z-hid.jpg

 A beültetés oldal. ez már a javított!

ha8lkm-uj-alkatr.jpg

 A NYÁK FORR-oldal

analiz-nyak.jpg

Ez itt lent peddig az antenna aljzat köré épült impedancia és SWR mérő híd panelje. Ha nincs kerek 50 Ohmos ellenállásod akkor teljesen megfelel az 51 Ohm is csak egyformák legyenek! Lehet kapni 49,9 Ohmosat is 0,01%-os tűréssel.

Kép

Itt pedig a nyák lapok

analizator-lap.jpg

..........................

 Az alkatrész beépítés után szinte első rúgásra indult a kis oszcillátor, több kivitelű tekrcset és forgót valamint FET -et is kipróbálva szuperált. A Z híd kimenetére egy 50 Ohmos ellenállással sorba kötöttem egy kis tekercset és még sorba egy nagy forgókondit is. A szignál oszcillátor frekvenciájára ráálltam a soros rezgőkörrel és ekkor meredeken vissza esett a kis műszer mutatója.

taci741@gmail.com

(Takáts László HG5AAU, 2015.12.02 11:20)

Szia Gábor!
Néhány dolgot szeretnék megkérdezni. Mekkora pontosan a panelek mérete? Dioda jó lesz OA1154q ? A kisebbik panel közepén az a céltábla az a bnc helye?
A 2w os PA ba nem tudtam szerezni megfelelő ferrit gyűrüt. Meg lehet csinálni 10es tekercstestel is? Nagyon szépek a nyákjaid.Mijen vegyszerrel szoktad letisztítani a nyákot vasalás előtt?

Antenna mérőhíd

(HA8LKM Gábor, 2013.11.20 14:25)

Kedves Gusztáv,

Nem eladásra, hanem bemutatásra, és biztatásra szántam az itt bemutatott rigeket.
Nincs eladó panelem, de remélem van kedved megcsinálni és megépíteni!
Üdv. 73! Gábor

54ö4ö6 Tg - Mutres Bulevardul 1848 nr.43 ap.33, jud. Mures romania ( Erdély Marosvásárhely )

(Hátsek Gusztáv, 2013.11.20 11:57)

Kedves Gábot !
Nagyin megtetszed az antena mérő hidad. Mennyiért kűldenél egy pnelt.
73 ! Baráti űdvőzlettel Guszti bácsi.
E-mail cimem : yo6pfguszti@gmail.com.

54ö4ö6 Tg - Mutres Bulevardul 1848 nr.43 ap.33, jud. Mures romania ( Erdély Marosvásárhely )

(Hátsek Gusztáv, 2013.11.20 11:55)

Nagyin megtetszed az antena mérő hidad. Mennyiért kűldenél egy pnelt.
73 ! Baráti űdvőzlettel Guszti bácsi.
E-mail cimem : yo6pfguszti@gmail.com.

Pécs

(Ráczkövi Sándor, 2011.09.04 22:06)

Az antenna mérő műszered átalakítása érdekel, mert én is egy ilyen műszer megalkotásán fáradozok én 1985 RT ben megjelent Hetényi féle műszerrel próbálkozom.légyzsi írd le milyen műszert tettél a kiegészítésedbe ami SWR t és Z mér.én gondolom 100 mikroamperest.üdv Sándor (HA3SR)

Re: Pécs

(Orsovai Szilvia, 2012.09.28 12:09)

Kedves Karesz!
Magán célból írok és köze sincs az elektronikához. Ezért elnézést kérek, csak sehol se tudom Ráczkövi Sándort eléri...neked viszont megvan Sándor e-mail címe...vagyis remélem.
Egy évfolyam találkozót szervezünk...negyedszázadost. Ezért próbálom utol érni Sanyit..
Előre is köszönöm a segítségedet!
Üdv: Szilvi

Re: Re: Pécs

(HA8LKM, 2012.09.30 21:44)

Szervusz Szilvia!
Remélem sikerült Ráczkövi Sándor e-címét megszerezni és összejön a találkozó!
Üdv. Gábor

Re: Re: Re: Pécs

(Orsovai Szilvia, 2012.10.04 18:47)

Kedves Gábor!
A Karesz az valójában Te voltál, csak annyira megörültem a Sanyi nevének a felbukkanásának...már lassan egy éve van a keresendők listáján....kicsit összekevertem a neveket...
Ha tudnál segíteni...egy e-mail címmel :)
Köszönöm előre is a segítséget.
Üdv: Szilvi

Antena mérő fetek

(Karesz(ha4kb), 2012.07.11 14:08)

Szia Gábor !
Elkezdtem építeni az antenna mérőt. Kérdezném te milyen fetet használsz hozzá.
73 Karesz
ha4kb
( meg lett a vizsga is meg az adóengedély így már szemetelek az rh sávban :) )

Re: Antena mérő fetek

(HA8LKM Gábor, 2012.07.11 16:48)

Szia Karesz!
Gratulálok a többi honlap látogató és rádiózás iránt érdeklődő barátunk nevében is az új bejáratós hívójelhez. Jó egészséget hozzá és sok szép DX-et !
A kis antenna mérőbe a J310 van jelenleg de próbáltam 2N3819, BF245C, BF244-ekkel is. Ezzel a mostanival talán a leg fürgébb.
Üdv. és várom a beszámoló e-maileket! Gábor

antena mérő

(karesz, 2012.02.26 23:20)

Ma beszéltünk az éterben h4kyb/p hívójellel
Akkor megadnám az email címemet
kborzok@gmail.com
Üdv
Karesz

Antenna meter

(Válasz HA8LKM, 2012.01.11 07:53)

Szia Karesz!
Először is " egy batyuval" a vizsgához!
Már elhasználtam a paneleket, de kis hiba is található itt a fenti paneleken amit nemsoká korrigálok is.
Neked el fogom küldeni az összes doksit és instrukciót.
73! Gábor

Re: Antenna meter

(HG5OZL Zoltán, 2012.01.28 20:55)

Szia Gábor!

Mint kezdő RH-s szeretnék egy ilyen kis ügyes műszert készíteni. Ha lehet, akkor nekem is küldjél egy javított dokumentációt.
Gratulálok a leleményességedhez.
Köszönettel Zoltán
hg5ozl@gmail.com

Javított Antenna meter

(HA8LKM, 2012.01.28 22:34)

Kedves Zoli! és Karesznak is jelzem!
Fel tettem a javított panel terveket a cikkbe.

kborzok@gmail.com

(Károly, 2012.01.10 15:17)

Szia Gábor !
Az antenna mérődre úgy találtam rá a neten és nagyon érdekelne. Esetleg nem csináltál a panelból több darabot. vásárolnék belőle.
Köszi
Karesz
az amatőr vizsga folyamatban

Pécs

(HA3SR, 2011.09.06 20:48)

Szia Gábor!
Elnézést,hogy az első levelemben nem üdvözöltelek csak egy kis házi rumli közepében vagyok (festés) .Köszi az infot én is probáltam magnó kivezérlő műszert az enyém 250 mikroamperes csak túl kicsinek tartom,igaz ha gyors infó kell az antennáról az is megteszi indikálás szempontjából.
Megnéztem a hajó úton is használt antennádat szuper. Főleg annak akinek nincs sok helye.Az viszont igaz,hogy elég keskeny sávba lehet használni. Én az antenna hosszal variálok. Az én antennám vége nincs levágva, hanem vissza van hajtva. lengedem és a hossz változtatásával hangolom a célba vett frekire.A QRP nek igen is van létjogosúltsága.Nem különc aki QRP vel foglalkozik.
üdv. Sándor

HA8LKM

(Gábor, 2011.09.05 21:08)

Szervusz!
A kis deprez műszer nem kritikus, vagyis akár 50---500uA-es is lehet. Többet is kipróbáltam, a legjobb a sima magnó kivezérlés mérő. Üdv.Gábor

Gábor

(HA8LKM, 2011.03.20 10:15)

Kösz a bíztató szavakat! Örülök ha csak egy kicsit is segítettem, régen nekem is jól jött minden ötlet és instrukció.
Vy 73! Gábor

Szolnok

(HA7NX, 2011.03.19 22:22)

Szia Gabi !
Szép munka ! Csodálom a lekesedésed és energiád !
Csak így tovább Remélem sokunk előbbre jutására is
hatással lesz.
Üdv.: Misi